03:51 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day
توضیحات تکمیلی "ذوب" درباره نخستین قرارداد ریل صادراتی

1399/10/17 11:16

توضیحات تکمیلی "ذوب" درباره نخستین قرارداد ریل صادراتی

نماد برتر- ذوب آهن درباره مفاد انعقاد نخستین قرارداد ریل صادراتی به افغانستان با ۴.۳ میلیون دلار، اقدام به انتشار توضیحات تکمیلی کرد.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، شرکت ذوب آهن که از انعقاد نخستین قرارداد ریل صادراتی به افغانستان با 4.3 میلیون دلار خبر داده بود درخصوص مفاد آن اقدام به انتشار توضیحات تکمیلی کرد و با توقف نماد، آماده بازگشایی شد.


 


براین اساس، منصور یزدی زاده مدیرعامل "ذوب" اعلام کرد: پیرو افشای اطلاعات بااهمیت ۱۵ دی با توجه به شرایط تحریم و خطر تعلیق و تحریم مشتریان خارجی این شرکت، مدارک و مستندات مربوط به مفاد قرارداد بدین شرح است.


 


مبادله قرارداد در ۲۷ دسامبر سال ۲۰۲۰ بوده و قرارداد فروش شامل ۵۷۰۰ تن ریل UIC60 به قیمت هر تن ۷۶۰ دلار که در مجموع ۴ میلیون و ۳۳۲ هزار دلار است. ترم تحویل FCA ، محل تحویل مرز ایران شمتیغ و زمانبندی تحویل در ۶ مرحله و هر مرحله هزار تن در ماه است( مرحله آخر ۷۰۰ تن).


 


مبلغ یک میلیون دلار به عنوان پیش پرداخت در تاریخ مبادله قرارداد است و در هر مرحله از پارت دوم به بعد مبلغ ۸۵۰ هزار دلار دریافت خواهد شد( مرحله آخر ۷۸۲ هزار دلار). نحوه شناسایی درآمد فروش در طول قرارداد همزمان با تحویل هر پارت خواهد بود. با عنایت به اینکه بهای تمام شده یک قرارداد خاص در زمان تولید و تحویل محصول آن قابل شناسایی است، تعیین دقیق سود خالص و هر سهم اکنون امکان پذیر نیست.